Blijven oefenen

05/04/2008

Oefenen, oefenen, oefenen…. ik oefen me een ongeluk op ‘t veldje hier naast de landingsbaan. De vliegveldgrasmaai-man heeft een soort parcours in ‘t gras gemaaid; vierkant met diagonaallijnen. Blair zit naast me in de cockpit en geeft aan waar ik heen moet vliegen (”Naar die hoek en diagonaal”, “Over deze lijn en achteruit”), wat ik vervolgens keurig doe. Best knap van mij, al zeg ‘t zelf. Een paar weken geleden lukte het me nog niet eens om te hoveren en kleine bewegingen te maken. Nu lukt het me zelfs om rondjes te draaien om de as van de heli, om de as van de staartrotor en om een graspolletje voor de me op de grond. Het is een bijzonder gevoel om dat te kunnen. Maaarrrrr…..

Gisteren weeeeer geoefend met landen, en weer verprutst op ‘t laatst. Ik mag nog niet solo. Ik kan alle figuurtjes vliegen die je me vraagt, maar ik ben gewoon nog niet consequent genoeg met de landingen. Ik had een stuk of 15 mooie landingen gemaakt, en Blair zegt: “O.k., vlieg nu even 10 meter naar rechts en doe er daar nog een paar”. Ik voelde dat hij er klaar voor was om uit de heli te stappen, maar nog 1 keer overtuigd wilde worden. Waarschijnlijk werd ik daardoor afgeleid, want ineens was ‘t gedaan met de mooie landingen. Weer driften en aarzelen. Wat ben ik toch een enorme tuttebol!!! Het wordt bijna een hilarisch toneelstukje, dat gestuntel van mij.

Vandaag heb ik een vrije dag ingelast. Het is prachtig weer, rustig op ‘t vliegveld, dus een perfecte dag om weer te gaan voor die solo-vlucht. Maar ik ben niet in vorm vandaag. Waarschijnlijk omdat ik gisteravond ‘alles’ gegeven heb op de mountainbike. We zijn met z’n vijfen (Tony, Blair, hond Trevor, Clint en ikke) op de mountainbikes door de bossen gescheurd. Dat was pas lol! En ook wel link af en toe, want ‘t is niet alleen stijl, maar ook erg smalle paadjes met soms niet veel meer ruimte dan de breedte van je stuur tussen twee bomen door. Ik vroeg voor de zekerheid maar even wat de ‘trick’ was. Antwoord: achterop hangen, niet te veel met je armen doen maar vooral met je benen werken. Ok… Dus bij elke downhill zat ik zowat op de achterband en ‘t werkte!! Ik had zelfs modder op mijn rug; als enige van ‘t stel, dus ik weet niet of dat een goed teken was haha. Maar voor een meisje en voor de eerste keer deed ik ‘t niet slecht. Niet gevallen en ze hoefden niet (lang) op me te wachten. En uphill fietste ik ze er allemaal uit, joehoe! De bossen hier zijn trouwens geweldig mooi. Varens van twee meter hoog, dichtbegroeid oerbos, veel variatie in hoogte en mountainbike tracks die gebruikt worden bij wereldkampioenschappen. We zijn verwend met zo’n bos om de hoek.

Afgelopen zondag met de boot Lake Rotoiti op geweest, beetje vissen en zwemmen. Ook weer met Blair en Clint (en zijn 5-jarig dochterje Isabella) en Chris (ook vliegstudent) met zijn twee zoontjes. Het was perfect zomers weer. De jongens op de biscuit (grote ronde rubberen band) achter de boot, en Clint ging zelfs ‘waterskiën’ op een surfboard. Clint is a legend, hij ging als een speer. Ik waag me niet aan deze dingen, kijk liever vanuit de boot en maak de foto’s. En geef de chips en limonade door, zorg dat het touw niet in de propellor van de motor komt. Dat moet ook gebeuren, mensen.

Twee weken geleden ben ik trouwens naar een echte rugby wedstrijd geweest. Zo eentje die ze live op tv uitzenden. Ik was verplicht om de ‘Chiefs ‘ aan te moedigen, want Dawn (Blair’s verloofde) heeft voor ze gewerkt. Dus dat deed ik met overgave, inclusief de tijdelijke tatoeage en gekleed in de clubkleuren. In de pauze een ‘hotdog on a stick’ gegeten; smerig! Maar verder was t leuk, en ‘we’ hadden gewonnen van de ‘Bulls’. Best goed, want zij staan veel hoger in de landelijke competitie.

Overmorgen doe ik examen in metereologie, ik moet er nog best wat voor studeren. Zal blij zijn als dat ook achter de rug is. Dinsdag reis ik per bus naar Palmerston North om daar een auto op te halen. Een kennis van Blair is zo vriendelijk om 1 van zijn auto’s te lenen aan onze vliegschool, zodat we wat mobieler zijn. Iemand moet de auto wel ophalen (350 km verderop) en ik bied mezelf aan; zo zie ik nog wat van ‘t land. En hopelijk kan ik de auto gebruiken om Joris over 11dagen op te halen van ‘t vliegveld. Hopelijk, want ‘t is nog steeds onzeker of hij echt kan komen. Nog een week blijven duimen people…!!

Komende week wordt redelijk belangrijk voor ‘t verdere verloop. Ik vraag me soms af of ik hier wel mee door moet gaan. Ik weet dat ik kan helicoptervliegen (ik doe ‘t namelijk al!), maar de vooruitgang is er uit de laatste tijd. Hoeveel geld blijf/kan ik hier nog in pompen? Het is namelijk wel ietsjes duurder dan autorijles, weet je wel… Rotorua is ook niet echt de plek waar ik me thuisvoel en dat helpt niet mee. De dingen moeten wel in verhouding blijven, waarom zou ik mezelf kwellen. Dat kan de bedoeling niet zijn.

Ik realiseer me dat ik nu al veel verder ben gekomen dat de meeste mensen zelfs maar dromen, dus ik hoef mezelf niets te verwijten. Aan de andere kant; het papiertje halen klinkt ook erg aantrekkelijk. Moeilijk, en ik stel de keus nog even uit.

Het blijft dus nog even spannend. Wat ook wel weer goed is voor dit weblog, want zo blijven mijn trouwe lezertjes tenminste een beetje getriggerd. Het is veel minder interessant om te lezen dat alles vanzelf gaat, ja toch? En bedankt voor jullie steun en reacties!! Vooral zo doorgaan.

Ik ben nu al benieuwd wat ik volgende week ga schrijven, we zullen ‘t zien…

1 reactie

  1. Heejz Pauline,

    Volhouden he! Landen is het moeilijkste bij vliegen heb ik altijd gehoord, dus als je dat eenmaal onder de knie hebt grl…dan is de sky de limit 4y! (in een van de bovenste luchtlagen of course…:) )

    Hier alles toppie! Zelfs het weer werkte gisteren mee…de zon was op bezoek :)

    Enne…ik duim voor je mee dat je je lover :) strks in je armen mag sluiten!

    Trouwens over dat mountainbiken met zn 5-en…zat Trevor ook op de bike?? haha, ok, sorry, is flauw :P

    Byebye
    Enne…keep on living yr dream (at least you’re not dreaming yr life away…)

    Greetz v Aruna

    comment door Aruna — 07/04/2008 @ 05:35

RSS feed voor reacties op dit bericht. TrackBack URL

reageer